03/11/11

HORA DE LER 2011-2012

Hora de ler 2011-2012:

1º ESO A:
  • Galego/Carme García Pereiro
Cómics (lectura na biblioteca) 1º trimestre
Boy de Roald Dahl
A chave da Atlántida
  • Titoría/Marisol Madarro
Manolito Gafotas
  • Matemáticas/Marisa
Contos por palabras
  • Lingua Española/Francisca Mato
Manolito gafotas (alguns capítulos)
  • Proxecto interdisciplinar/Mercedes
Sally´s Phone


1º ESO B:
  • Titoría/Celia
Antoloxía do conto popular galego / Xornal (sociedade)
  • Galego/Carme
Cómics (lectura na biblioteca)
Boy de Roald Dahl
A chave da Atlántida
  • Matemáticas/Marisa
Contos por palabras
  • Lingua Española/Francisca
Manolito gafotas (alguns capítulos)
  • Proxecto interdisciplinar/Mercedes
Sally´s Phone

1º ESO C:
  • Galego/Ana Bermúdez
Historias para ler e mirar
A chave da Atlántida
  • titoría/Isabel L. Viñuela
Los mejores relatos fantasmagóricos
  • Proxecto interdisciplinar/Ramón
El corazón delator


1º ESO D:
  • Titoría/Maite Cousillas [lectura na aula e gravada no ordenador, con ficha de lectura comprensiva]
  A Odisea   2º e  3º trimestre.
  • Galego/Ana Bermúdez
Historias para ler e mirar
A chave da Atlántida
  • Proxecto interdisciplinar/Ramón
El corazón delator
  • Matemáticas/Marisa
Contos por palabras

2º ESO A:
  • titoría/Loly Losada  [lectura na aula e ficha posterior á lectura]
Colección  Historia Universal, A Nosa Terra  1º trimestre  /  Cómics 2º e 3º trimestre
  • galego/Marta Pía
Héroes y heroínas, los favoritos de los dioses
  • matemáticas/Marisa
Contos por palabras


2º ESO B:
  • cidadanía/Loly Losada [lectura na aula e ficha posterior á lectura]
Colección  Historia Universal, A Nosa Terra  1º trimestre  /  Cómics 2º e 3º trimestre
  • galego/Marta Pía
Héroes y heroínas, los favoritos de los dioses
  • matemáticas/Marisa
Contos por palabras
  • atención educativa/Celia
Antoloxía do conto popular galego
  • titoría/Santiago
Los mejores relatos fantasmagóricos


3º ESO A:
  • Cultura Clásica/Matilde De Cal
Os deuses do Olimpo
Heroes e heroínas da mitoloxía grega

3º ESO B: 
  • Titoría/ Cruz Fdez Graña
Relatos de viaje
Los mejores relatos de terror

3º ESO C:
  • Atención educativa/Isabel L. Viñuela
Los mejores relatos de terror
contos clásicos (¿?)

3º ESO D:
  • ciencias/Victoria Encinar
Todas as respostas ás preguntas que nunca te fixeches



4º ESO A:
  • titoría/ Carme Sueiras
Novelas de Ágatha Christie
  • Galego/Marta Pía
O relato fantástico
  • Cuca
Os deuses do Olimpo
Heroes e heroínas da mitoloxía grega
 4º ESO D:
  • ciencias/Victoria Encinar
Todas as respostas ás preguntas que nunca te fixeches


13/01/11

HORA DE LER

Este mércores 12 de xaneiro reunímonos na biblioteca un grupo de profesores implicados n'A HORA DE LER para tratar de detectar problemas na implantación dos 20 minutos diarios de lectura na ESO. E os problemas afloraron. Aquí vos deixamos un resumo do tratado:
-En primeiro lugar decidimos habilitar dous lugares para mellorar a comunicación entre os profesores implicados no proxecto, e deixar suxestións ou comunicacións sobre este tema: este blog e o taboleiro da entrada á biblioteca.
-A continuación algúns titores sinalaron que non se está a ler en todas as horas seleccionadas na avaliación inicial e que quedaron anotadas no horario exposto na sala de profesores.
-Detectouse que nalgúns casos non todos os alumnos dun curso van pola mesma páxina do libro, xa que ás veces len en horas nas que non está todo o grupo xunto.
Nestes casos quedouse en que cando se xuntasen retomarían sempre a lectura pola última páxina lida por todos.-Detectouse tamén que nalgúns cursos xúntase nunha hora, na que toca ler, dúas metades de grupos distintos, polo que se dá a circunstancia de que hai dous libros de lectura diferentes.Nestes casos quedouse en que a lectura sería silenciosa.-Un profesor queixouse por non contar cun exemplar do libro por alumno.Explicóuselle que non hai cartos para tantos libros, pero que trataríamos desde a biblioteca de conseguir máis exemplares a través de páxinas de préstamo de libros entre centros escolares.-Finalmente fíxose unha valoración positiva sobre os libros elixidos, con algunha excepción.Haberá que facer unha valoración ao final e unha enquisa entre todos os profesores e os alumnos para ver qué libros funcionaron e qué libros debemos cambiar para o curso que vén.


IDE COMENTANDO NESTA ENTRADA TODAS AS INCIDENCIAS E SUXESTIÓNS QUE CONSIDEREDES SOBRE OS LIBROS DE LECTURA.

03/06/10

A PRAIA DOS AFOGADOS


Antón Muíña de 1º de Bach. recoméndanos hoxe a lectura de A praia dos afogados.

"Na miña opinión este é un libro fantástico que recomendo ler a todo o mundo. Nun principio aparenta ser longo e aburrido, pero nada máis lonxe da realidade, xa que cando comezas a lelo engánchate.

A praia dos afogados conta a historia dun vello mariñeiro que aparece morto na praia de Panxón (cidade galega igual que o resto de lugares onde transcorre a obra) e do que todos, tendo en conta o seu pasado e a súa actual situación, sospeitan que se suicidou. Pero as cousas non sempre son o que aparentan, e a historia comeza a complicarse, gardando sempre unha intriga que che incita a seguir lendo, buscando sospeitosos, descartando outros sospeitosos... e vendo as voltas que teñen que dar os inspectores para resolver un coaso que resultará ser moi complicado e emocionante."

18/12/09

INTRAMUNDI

Os alumnos de 2º de Bach. leron este trimestre INTRAMUNDI de Carlos G. Reigosa e fálannos sobre ela. Aquí tedes algunhas opinións:
Paula de 2º A conta que "se trata dun libro moi ben documentado e traballado por parte do autor, que se vale das súas personaxes para ir describindo a situación das diferentes clases sociais e dos diferentes bandos, republicano e falanxista, na Galicia do s. XX, tanto na preguerra como na posguerra.
Trata a evolución da vida dos habitantes de Tras da Corda, subdividíndoa en diferentes capítulos, cada un centrado nunha etapa en concreto (ditadura de Primo de Rivera, finais da II República e estoupido da guerra civil, posguerra con forte represión e, finalmente, a derradeira etapa do réxime franquista). Ao mesmo tempo o autor trata outros aspectos temáticos ademais do realista e histórico, incorporando elementos esotéricos, crenzas e supersticións.
Paréceme un libro en xeral doado de ler, que nos achega a esta época e que ao mesmo tempo inclúe datos sobre autores e persoeiros do momento, aínda que ás veces pode resultar algo pesado cando fai alusións a discusións políticas ou liante cando dá saltos temporais para contar outras accións do pasado das personaxes."
Sebastián de 2º A di: "Carlos Reigosa narra dunha maneira doada de entender que te leva a introducirte na historia de cheo, polo menos eu metínme dentro de Anxo e Saúl e compartía todos os seus ideais.
A obra gustoume moito pola súa estrutura e polos temas que trata: lévanos a través de gran parte da historia do s. XX en Galicia, amósanos e introdúcenos a súa opinión no libro, distinguindo entre personaxes "bos" e "malos" que se van enfrontando constantemente en todo o libro nas diferentes épocas.
Persoalmente gustoume moito o 3º capítulo por riba dos demais, xa que narra a historia como se fose unha novela policíaca, e o tema do que trata pareceume o máis interesante e intrigante de todos.
Saúl pareceume un personaxe moi interesante que busca a liberdade nas guerrillas, todo o contrario de Anxo, que desexa a liberdade pero é unha persoa máis paciente, que busca o desenvolvemento para a súa vila á súa maneira.
En conclusión, gustoume moito o libro por tres características fundamentais: a súa estrutura; o carácter, a intensidade e a forza dos personaxes e a súa historia,na que vai narrando as diferentes etapas da historia de Galicia."
Xaime de 2º A dinos o seguinte: "Este é un libro do que o autor pode sentirse orgulloso. Consta dunha base moi ben estruturada onde se ve con claridade como van evolucionando psicoloxicamente os personaxes e como loitan por progresar, vense moi ben diferenciadas as distintas clases e bandos (republicanos e falanxistas)..."
"Entre a acción principal vai metendo pequenas accións secundarias que fan referencia a temas históricos, ás supersticións da xente, etc..."
"Ao principio custa empezar a lelo pero logo engancha bastante, ademais de que resume todo o acontecido practicamente nos dous primeiros terzos do século XX en Galicia."
Mauricio de 2º A considera que Intramundi "é un libro un pouco difícil de ler, xa que hai moitos momentos nos que se nos contan varias historias de forma paralela, o que fai que un se perda con facilidade nalgúns casos. Non obstante, atopeino certamente interesante, xa que a situación política e social da época aparece moi ben representada. É sinxelo aprezar os contrastes entre a xente formada ou cunha forte ideoloxía e a xente do común, que vive a súa rutina con moitas menos preocupacións.
Tamén se nota bastante que o autor fixo un esforzo por retratar o pobo, a situación da época, etc... ata o máis mínimo detalle.
Gustaríame resaltar os capítulos 2 e 3, quizais os que se me fixeron máis pesados de ler, xa que trataban moito o tema da política. Inda así non estaban de todo mal, e quizais o que máis me interesou foi a historia de Saúl.
Concluirei dicindo que na miña opinión é un bo libro, aínda que considero que nalgúns aspectos é mellorable."

Cristina de 2º A dinos que "nesta novela poden verse todas as etapas polas que pasa Galicia dende a ditadura de Primo de Rivera ata o final do franquismo." "Intramundi é un libro moi interesante para poder entender e aprender sobre as diferentes etapas da historia de Galicia do s. XX", di ela. "Pero tamén é algo difícil de comprender debido a que conta varias historias e non te dás conta ao principio. A parte disto, a min gustotume moito".
Ángel de 2º A opina, pola contra, que "é un libro moi irregular, xa que ao lelo era moi fácil perderse nalgunhas partes e noutras non era doado de entender debido ao barullo que se montaba coas analepses. Pero, con todo, é un libro que me gustou porque é como se formase parte de Galicia,xa que isto seguramente ocorreu nalgúns pobos.Se tivera que poñer unha nota numérica poñeríalle un 7".
Samuel de 2º A di: "Esta novela foi unha das mellores que lin, aínda que ao principio non me espertara demasiado interese debido á trama do barco por parte do cura. Logo, cando seguín coa miña lectura interesoume máis. Unha trama viña a consecuencia da outra e está todo moi relacionado.
Outro aspecto interesante é a división en distintas etapas da historia e como se interrrelacionan os personaxes con cada época. Hai unha grande tensión recreada polas distintas mortes que se van producindo. Ademais disto, tamén aparece o tema amoroso que lle dá á obra sentimento.
Resumindo, gustoume moito e penso que é doado de entender."

07/06/09

MORGÚN

Samuel de 4º B dinos:
"é unha historia que ten compoñentes típicos para que guste a persoas da miña idade: un mundo fantástico e mitolóxico, personaxes épicos, etc.
O interese do lector mantense polo ritmo narrativo intenso e constante que incita a curiosidade por coñecer como continúa cada capítulo, e polo suspense que mantén ata o remate".

SOBREVIVES?

Irene Lamas de 4º C, ao finalizar o libro, deixounos a súa opinión:
"A obra gustoume bastante. Ten unha parte que resulta algo monótona e aburrida, pero a medida que avanza a obra vai aumentando a acción. A historia é unha especie de redacción sobre os pensamentos dun rapaz de dezasete anos, unha reflexión persoal. O feito de que un rapaz manifeste unha crítica da súa situación e da dureza da vida, paréceme interesante.
O vocabulario é fácil e doado de entender. Utiliza expresións moi coloquiais e palabras pertencentes ao "argot" xuvenil.
Teño que recoñecer que lin obras moito mellores pero esta tampouco está tan mal".

POLAROID

Helena de 4ºB dinos o seguinte:
"Realmente sorprende a realidade que mostra cada unha das historias do libro e os seus protagonistas. Non é unha obra monótona posto que todos os relatos contan unha historia diferente e con personaxes distintos.
Quizais os relatos sexan demasiado curtos e, ás veces, podemos quedarnos coa intriga do que realmente ocorrería se soubesemos o final".